53. Frida Linder

Bor: Krusboda

Ålder: 28

Jag är bosatt och uppvuxen i Tyresö, bor tillsammans med min sambo, dotter samt bonusdotter varannan vecka. Jag lever med diabetes typ 1 och vet hur viktig en kvalificerad sjukvård är. Till vardags jobbar jag som projektledare och utöver detta så älskar jag inredning och mitt hem. Jag tror på ett samhälle där vi alla hjälps åt att tillsammans skapa en bättre värld att leva i. Ett samhälle som alla får ta del av, som våra barn kan känna sig trygga i. Ett samhälle där alla känner sig välkomna oavsett vem du är. En viktig fråga i detta är skolan. Vi måste bygga en trygg och bra plats för barn och unga för att ge dem förutsättningar att kunna ta nästa steg. För att bygga ett samhälle som våra barn kan leva i framtiden krävs det också att vi tar ett ansvar för miljön. Vi behöver se till att vårt samhälle går att leva i när våra barn växer upp. Vi kan alla hjälpas åt att tillsammans skapa det samhälle vi vill leva i. För mig är det vad Socialdemokratin står för. Ett feministiskt, solidariskt och jämlikt samhälle.