VI SÖKER POLITISK SEKRETERARE (95%)

Socialdemokraterna i Tyresö är efter valet 2018 kommunens största parti. Sedan valet ingår vi i det samarbete mellan L och MP, som leder Tyresö kommun och kallas ”Tillsammans för Tyresö”. Vårt främsta mål är att stärka kommunens politik för alla invånare. Vi verkar för ett tryggare Tyresö, för bättre skolresultat och trygga barn, för en värdig omsorg för våra äldre, för fler hyresrätter och för en vassare klimat- och miljöpolitik. 2019 förstärker vi laget med en politisk sekreterare på 95 procent från 1:a januari, 2019

VAD GÖR DU IDAG?

Du kanske är en självlärd kampanj- och kommunikationsstjärna. Eller universitetsutbildad i journalistik och kommunikationsvetenskap. Eller kanske frilansande journalist. Möjligen arbetar du som pressekreterare eller PR-konsult, men vill pröva något nytt. Eller något annat som gör att du är perfekt för jobbet.

I ARBETSUPPGIFTERNA INGÅR, BLAND ANNAT:

– Strategisk planering av kommunikation.

– Skriva debattartiklar, pressmeddelanden, politiska underlag och annan politisk kommunikation.

– Operativt hantera sociala medier, inklusive videoproduktion och bildbehandling.

– Producera grafiskt material (tryck och digitalt).

KVALIFIKATIONER

Vi söker en driven, organiserad, leveranssäker och strategisk person. Du behöver ha god formuleringsförmåga och kunna skriva snabbt, slagfärdigt och korrekt. Vi sätter stort värde på din sociala förmåga. Du är en utpräglad lagspelare, men är självständig. Erfarenhet av att arbeta i idéburen verksamhet är en merit. Du delar socialdemokratins värderingar.

ÖVRIG INFORMATION

Arbetet kan innebära oregelbundna arbetstider. Arbetsplatsen är förlagd till både kommunhuset i Tyresö och partiexpeditionen på Björkbacken. Tjänsten är tidsbegränsad, som längst till och med 2022-12-31.

Anställningen är arvoderad via Tyresö kommun. Politiska sekreterares anställningsvillkor i övrigt följer för tjänstemän vid Tyresö kommun gällande kollektivavtal.

Tjänsten regleras i kommunallagen (4 kap 30 §). Lagen om anställningsskydd är inte tillämplig. En politisk sekreterare har enligt lag rätt till den ledighet från sin anställning som behövs för tjänstgöringen.

ANSÖKAN

Skicka ansökan med ett personligt brev på max 1 A4-sida, inklusive CV, till christoffer.holmstrom@tyreso.se omgående. Urval sker löpande.

FRÅGOR?

Kontakta Christoffer Holmström, christoffer.holmstrom@tyreso.se, 0707522275