Kyrkovalet en stor framgång för Socialdemokraterna- tack!

Socialdemokraterna i Tyresö fick stöd av 47,57 % av väljarna och har numer 17 platser i kyrkofullmäktige, en ökning med 2 mandat.

Kyrkovalet är nu över och vi kan konstatera att Tyresöborna har stort förtroende för Socialdemkraterna i Tyresö. Valdeltagandet var rekordstort, 18,18% (en ökning med över 7%) och köerna slingrade sig långa sent igår kväll runt om i Tyresö. I Tyresö ökade vi socialdemokrater med två mandat (med nästan dubbelt så många röster) och vi ser fram emot att aktivit kunna driva frågor om en öppen, demokratisk folkkyrka.

Vi kommer att arbeta för en kyrka som är modern, utstrålar framtidstro och är öppen mot världen

• Vi vill ytterligare utveckla och bredda våra mötesformer och aktiviteter och vara öppen och nära för alla, även för dem som inte regelbundet besöker kyrkan.
  • Tyresö församlings roll inom välfärden ska ytterligare utvecklas och den svenska modellen som bygger på solidaritet och ett starkt folkrörelseengagemang ska värnas.
  • Vi ska fortsätta att säga ifrån när människovärdet kränks och ständigt bära med oss att varje människas värde är okränkbart och heligt.

Vill du läsa mer om vilka frågor vi aktivt kommer att driva i Tyresö, hittar du de här.

Tack igen!

Vill du bidra till framgång och valvinst även i kommunvalet 2018? Ansök till vår kandidatutbildning?