Vi söker politisk sekreterare

Socialdemokraterna i Tyresö har som främsta mål att driva och genomföra en politik för bättre skolresultat och trygga barn, för en värdig omsorg om våra äldre, för fler hyresrätter. Nästa år är det en ny chans till förändring i Tyresö. Därför förstärker vi laget med en politisk sekreterare på 75 procent från 1:a november, 2017.

Vad gör du idag?

Du kanske är en självlärd kampanj- och kommunikationsstjärna. Eller universitetsutbildad i journalistik och kommunikationsvetenskap. Du kanske är student med inriktning på politik. Eller frilansande journalist eller webbproducent. Du kanske arbetar heltid som pressekreterare, PR-konsult eller webbkommunikatör men vill pröva något nytt under en kortare tid i livet. Eller något annat som gör att du är perfekt för jobbet.

I arbetsuppgifterna ingår, bland annat att:

– Organisera mötesverksamhet och stödja styrelseverksamhet.

– Hantera medlemsregister.

– Skriva debattartiklar, pressmeddelanden och annan politisk kommunikation.

– Hantera och ansvara för sociala medier, inklusive videoproduktion och bildbehandling.

– Producera grafiskt material (tryck och digitalt).

Kvalifikationer

Vi söker en driven, organiserad, leveranssäker och strategisk person. Du behöver ha god formuleringsförmåga och kunna skriva snabbt, slagfärdigt och korrekt. Vi sätter stort värde på din sociala förmåga. Du är en utpräglad lagspelare, men är självständig. Erfarenhet av att arbeta i idéburen verksamhet är en merit. Du delar socialdemokratins värderingar.

Övrig information

Arbetet kan innebära oregelbundna arbetstider. Arbetsplatsen är förlagd till både kommunhuset i Tyresö och partiexpeditionen på Björkbacken. Tjänsten är tidsbegränsad, som längst till och med 2018-12-31. Tjänsten är en deltidstjänst, 75%.

Anställningen är arvoderad enligt ”Bestämmelser om arvoden och ersättningar till förtroendevalda i Tyresö kommun”. Politiska sekreterares anställningsvillkor i övrigt följer för tjänstemän vid Tyresö kommun gällande kollektivavtal.

Tjänsten regleras i kommunallagen (4 kap 30 §). Lagen om anställningsskydd är inte tillämplig. En politisk sekreterare har enligt lag rätt till den ledighet från sin anställning som behövs för tjänstgöringen.

Ansökan

Skicka ansökan med ett personligt brev på max 1 A4-sida, inklusive CV, till anita.mattsson@tyreso.se omgående. Urval sker löpande.

Frågor?

Kontakta Anita Mattsson, oppositionsråd (S) Tyresö kommun, 070-488 92 63