Lars Kumlin

Dataveteran, numera pensionär, som började arbeta med bits och bytes redan 1964. Delar av fritiden har ägnats åt att göra korsord för några av landets stora tidningar. Har numera trappat ner och löser i stället korsord med synskadade i studiecirkelform. Har varit och är ännu aktiv i diverse styrelser som kassör och revisor. I Tyresö har jag också lett cykelkurser för vuxna. Många av eleverna ser man numera ute på vägarna när de utför sina uppgifter i hemtjänsten.

Här följer några punkter över vad som jag känner är viktigt för oss i Tyresö.

• Vi ska satsa tidigt och se till att våra unga inte kommer i kontakt med polisen. I annat fall är det tyvärr ofta för sent.
  • Vi ska underlätta för cyklister. Bor man i östra Tyresö ska man kunna ta sig in mot Stockholm och Tyresö centrum utan att passera en massa tunnlar. Alla trafikslag måste kunna samsas om utrymmet.
  • Vi måste värna om företagarna, därför är det nödvändigt med förtätning runt centrum i Trollbäcken och Strand. Vi ska kunna klara oss utan bil för att göra dagliga inköp.
  • Det ska vara enklare att ta sig mot Stockholms södra förorter kollektivt. Buss som når Hökarängen och Högdalen alla dagar i veckan är nödvändig. Vi i Tyresö ska inte behöva stå vid blåshålet i Sköndal och se när bussarna drar i väg framför näsan på oss.